Mācība par žēlastības līdzekļiem var tikt pareizi izprasta vienīgi tad, ja to uztver saistībā ar Kristus pestīšanas veikumu un objektīvo attaisnošanu jeb salīdzināšanu (2.Kor.5:19-20), kuru Viņš nodrošināja ar savu vietniecisko paklausību (vietnieciskā gandarīšana). Ja tiek sagrozītas šīs divas mācības (kalvinisms: vispārējās žēlastības noliegšana; sinergisms – pestīšanas vienīgi no žēlastības noliegšana), tad tiek sagrozīta arī bibliskā mācība par žēlastības līdzekļiem. Tā kalvinisms uzskata žēlastības līdzekļus par nevajadzīgiem, bet sinergiskais racionālisms (arminiānisms) – par vienīgi pamudinājumu tikumīgiem centieniem iemantot pestīšanu. Tātad, lai pareizi tiktu mācīta mācība par žēlastības līdzekļiem, ir nepieciešams, lai arī visa bibliskā mācība par Kristus vietniecisko izpirkšanu tiktu mācīta tīrā un nesagrozītā veidā. Tas kļūst acīmredzams, ja mēs apskatam mācību par žēlastības līdzekļiem tuvāk.
kristīgie pasākumi | kristīgais forums | bībele | baznīca | KLB | Благая Весть
Līdzīgās e-publikācijas:- Žēlastības līdzekļi un lūgšana
- Tēvreize: “Piedod mums mūsu parādus”
- Mācības par žēlastības līdzekļiem nozīme
- Svētā Vakarēdiena saistība ar citiem žēlastības līdzekļiem
- Vai liekulis var saņemt grēku piedošanu?
- Patiesai dzīvei Kristus baznīcā ir nepieciešami žēlastības līdzekļi
- Dieva vārda un sakramentu lietošana